Het was een leuke dag vandaag! Deze morgen ben ik met mijn broer meegegaan naar het college. Normaal ging ik er helpen schilderen maar dat was niet meer nodig want hij was te laat opgestaan (voor de verandering :p ). We hebben daar een tijdje oxo en 4 op een rij gespeeld en we hebben de puzzel van Europa uitgetest. Hij wist meer hoofdsteden dan ik! Daarna belde Ria me en ze wachtte me op in de Supermarkt van Ibarra samen met Jean en nog een vrouw wiens naam ik even kwijt ben. Ze hebben me getrakteerd op de lekkerste ijsjes ter wereld! Dat bolleke mokkachips en chocolade met amandelen ging vlotjes naar binnen! We zijn dan met de auto richting Otavalo gereden, naar de bureau van Jean en Ria. Gisteren waren er kinderen geweest van het adoptieplan die een brief hadden geschreven naar de ouders in België en Nederland. Ik heb mij al nuttig bezig gehouden met de vertaling van alle brieven samen met Juanita. Het was héél tof! Ze kan al enkele woordjes Nederlands hoor nu! Spelen, ouders, broer, naar, omdat, wanneer, ook… Deze kan ze al een beetje want die kwamen steeds terug in de brieven. Daarna ben ik met Ria naar de Pestalozzi school gegaan om te participeren tijdens Hans zijn kookatelier. Ik werd heel warm onthaald door Monica en de anderen! De Belgische vlag, de leerkrachtenfoto, de puzzel van Europa, de twister… die ik mee kreeg van Scharrel heb ik mooi af gegeven. Ze waren ontzettend blij! De vlag krijgt heel binnenkort een plaatsje naast de Ecuadoriaanse vlag. De puzzel is ondertussen al 3 keer volledig gemaakt. De vlaggen interesseren hen enorm. Ze merkten al op dat veel van onze vlaggen op elkaar lijken als je ze omdraait of de kleuren in een andere volgorde zet. Ik werd overvallen met vragen over België, hoe het eruit ziet en hoe de mensen zijn. Hoe vliegtuig, broer, zus, mama, school… zijn in het Nederlands. Ze moesten ook enorm lachen met mijn naam en achternaam. Het was een hilarisch moment toen ze het probeerden uit te spreken. Daarna zijn we beginnen koken. Hans heeft het eerst eens gehad over het eten hier. Of ze van zichzelf vinden dat ze gezond eten en drinken. De conclusie dat we te veel zout en suiker in ons eten doen was snel gemaakt. Daarom hebben we samen een Chinese soep gemaakt met broccoli, groene paprika, wortel, ajuin, tomaat, kool, ei, bami, mi en kip. Ze was heel lekker maar we gebruikten te veel water waardoor een beetje zout toch wel nodig bleek. Alleen Hans is niet geplooid en heeft ze mooi zonder zout opgedronken. Daarna hebben we overheerlijke fruitsla gemaakt met banaan, papaya, ananas, appel, peer en appelsien. Onze buikjes zaten goed vol en voor we het wisten was het echt al laat geworden. Rond 6 uur ben ik met de bus naar huis gereden, ik was eventjes alleen thuis en heb daarom mijn blog eindelijk wat kunnen bijwerken. Daarna was mama ook thuis na haar werk in haar winkeltje. We zijn samen naar Eleonora gegaan die een barbecue heeft bij het colliseum 2 straten van ons huis. Ze heeft er overheerlijke bollon’s. Dat zijn een soort grote oliebollen van banaan en aardappel denk ik. Helaas was ze uitverkocht en hebben we er iets anders gegeten. Iets wat minder in de smaak viel bij mij ;) Rijst met een soort bonen in een bruine saus en een lekker kippenvleugeltje. Die bonen zijn toch niet mijn ding. Ik heb ze gemengd met de rijst en er wat zout op gegooid maar het was toch niet voor een 2de keer vatbaar. Aan Eleonora heb ik de kleertjes gegeven die ik van Els kreeg. Of toch een deel want het 2de deel komt waarschijnlijk met mama mee in de paasvakantie. Ze heeft een dochter die binnen 2 maand moet bevallen en ze zitten heel krap bij kas. Het zijn ongelooflijk vriendelijke mensen, ze hebben echt een groot hart. De dochter was super blij met de kleertjes en Els je hebt Gods zegen ;) Ik stuur een foto van het baby’tje door wanneer het geboren is! Thuis gekomen ben ik onmiddellijk gaan slapen. Ik was echt doodmoe!




Leave a Reply.