Gisteren ben ik terug naar de Pestalozzischool gegaan. Ik moest al onmiddelijk les geven! En ik was helemaal niet voorbereid :D Afin ik heb dan maar iets uit mijn mouw geslaan en heb toch mooi een uurtje gevuld. Daarna ben ik gaan wandelen met de klas van Theresa. Dit zijn de zwaarst gehandicapte kinderen. We hebben een fixe wandeling gemaakt door de heuvels van Otavalo. Joachim heeft met vanalles gevraagd over België en heeft me veel uitleg gegeven bij wat we tegen kwamen op onze tocht. Jenny heeft steeds een handdoekje bij zich omdat ze haar speeksel nooit inslikt. Daarmee kuist de juf haar gezichtje af en toe schoon. Maar toen we voorbij de rivier wandelden had ze plots een beter idee! In plaats van steentjes in het water te gooien zoals wij, gooide ze haar handdoekje in de rivier. Die konden we helaas niet meer redden! Daarna heb ik samen met Jenny gewandeld want ze wou de hele tijd weglopen. Plots nam ze een vuile appelsienschil van de grond en begon erop te sabberen ze werd een beetje agressief toen ik het af probeerde te pakken. Daarna heeft ze eens van mijn Kazou-armbandje geproefd maar dat was toch niet zo lekker als die appelsienschil. :D Dit meisje mag je toch ook geen seconde uit het oog verliezen hoor! Toen we terugwandelden was er hevige zon. En rara ik was uiteraard na 5 min al mooi rood. Daarna heb ik de muziekles meegevolgd in een andere klas. Daniel was in zijn nopjes! Hij heeft de trommels in het orkest goed vertegenwoordigd. De bank waarop hij zat is nog net heel gebleven, hihi. Daarna hebben we de verjaardag van Ricardo gevierd. Hij kreeg een lekker taartje met een kaarsje en aardbeien erop. Iedereen heeft 1 schepje gekregen en de rest was helemaal voor hem. Daarna heb ik Renée een beetje geholpen met zijn woordjes. Hij heeft de 'o' geleerd. ojo, ola... Renée is doofstom en echt een lieve jongen. Hij leert het alfabet met gebaren. Ik kan al 3 letters! De m, de n en de o. Ik zou heel graag alle letters leren zodat we beter kunnen babbelen. Nu wijzen we en beelden we uit. Het is grappig als hij moet lachen maakt hij een leuk geluidje. In de namiddag heb ik in de officina gegeten met de rest. Ria heeft me veel didactisch materiaal bezorgd van mijn voorgangers, van haar scoutstijd... Hier zal ik zeker iets mee kunnen doen! Jean heeft me een hele boel blocknotes bezorgt zodat ik hier goed zal kunnen werken ;) Rond 5 uur ben ik huiswaards gekeerd. Amai, het regende pijpenstelen! Het begon zelfs binnen te regenen in de officina! Ik ben snel naar de busparada gewandeld om uit de regen te zijn. maar jeetje de straat was gewoon een rivier van 15 cm diep geworden. Met als gevolg dat ik gewoon door de rivier heen heb moeten lopen om aan mijn busparada te geraken. Mooie natte schoenen en een natte broek. En als dat nog niet genoeg was kreeg ik ook nog af en toe een doucheke van de voorbijrijdende auto's. Er stond een hele oude meneer een beetje te dicht tegen de straatkant en hij kreeg een golf van water over zich heen toen er een bus passeerde. Het water spoot echt 3 meter ver! Thuisgekomen heb ik snel nog wat opgezocht voor mijn lesjes van vandaag en dan ben ik uiteindelijk toch nog in mijn bed geraakt. Vandaag was een drukke dag. Eerst les gegeven daarna heb ik de brieven van het scholenbandeproject die ik van Greet kreeg vertaald voor Monica. Nu weet ik goed wat er van ons verwacht wordt en ik heb haar al ingelicht over wat er moet gebeuren. We gaan morgen met 4 brainstormen over een centraal thema voor volgend schooljaar. Daarna heb ik nog een partijtje voetbal gespeeld. Ikzelf maakte 2 goalen! Het was broeiend heet in de zon! Met als gevolg dat ik weer van die witte crème van madre op mijn gezicht heb. Deze middag ben ik met Hans de ponchomarkt gaan bezoeken, ik zocht immers nog iets voor Charlottekes verjaardag. Maar mijn cadeautje is blijkbaar een zeldzaam iets hier :D Hans en ik zijn van plan om hier een kraampje te openen met die dingen. Gegarandeerd een groot succes! Daarna hebben we een lekkere hamburger met frietjes gegeten. De mayonaise zag er niet zo verdacht uit dus ik heb het toch maar tussen mijn broodje gegooid. Tot op heden nog geen rare geluidjes in mijn buik dus dat zit nog steeds snor! En als ik dan toch iets zal horen grollen zal het eerder van Hans zijn overheerlijke chocolaatjes geweest zijn. kuchkuch ;) De zoektocht naar deftige chocolade gaat voort! We hebben verder nog fijn gekletst en voor we het wisten was het tijd om naar de school terug te keren om te werken in de schoolmoestuin. Het was eventjes rijden op een hobbelige weg en dan hebben we een groot stuk van het grondgebied min of meer onkruidvrij gekregen. We plantten mais en boontjes. Nog een geluk dat ik tijdens mijn vorige reis naar Ecuador mijn rubberlaarzen achter heb gelaten want ze zijn goed van pas gekomen! Op de terugweg heb ik in de kofferbak van de auto gezeten. Het was een beetje fris en hard voor het achterste maar super fijn. Zo liet ik mistig en regenachtig Otavalo achter me en kreeg nog een mooie regenboog te zien. Nu is het tijd om te douchen en uit te rusten! Tot snel!
Groetjes,
Silke
1/25/2012 12:26:14 am

Nice post dude

Reply
1/27/2012 02:18:03 am

nice post

Reply
3/25/2012 08:02:45 am

nice post

Reply
3/28/2012 07:35:36 pm

good post

Reply
4/24/2012 06:23:17 pm

will come back quickly

Reply
9/7/2012 09:03:38 am

is before long

Reply



Leave a Reply.