Dinsdag 20 dec. zijn we naar El Quinde geweest om er zakjes te vullen met een mengeling van zwarte aarde en mest. Later komen daar dan de koffieplantjes in. Guillermo heeft 2 vulmachines gemaakt maar ze stonden nog niet op punt. Daarom hebben we de hele voormiddag en een stuk in de namiddag met de hand gevuld. Ik denk dat ik er maximum zo’n 150 heb gevuld. Het ging echt heel traag vooruit. Enkele mannen mengden aarde met mest. We waren met een zestal aan het vullen en Ria zette de zakjes mooi naast elkaar. Ondertussen werd er aan de machines gewerkt. Gelukkig hebben ze het laatste uur kunnen gebruiken. Wat een verschil!!! In dat uurtje hebben we meer zakjes gevuld dan dat we de hele dag al hadden gedaan. Dus als we met genoeg mankracht zijn de volgende keer kunnen we de 2 machines in werken zetten. Dan zie je het werk echt vlotten. En als je weet dat er 100 000 zakjes moeten gevuld worden is die machine meer dan welkom. ;)

Woensdag hadden de kinderen maar school tot 11 uur zodat we alles voor het kerstfeestje konden klaarzetten. Elke leerling had een kerstkaartje gemaakt. Door middel van briefjes trekken wisselden de kinderen hun kaartjes aan elkaar uit.  In de namiddag heb ik de uitnodigingen voor de ouders helpen kleuren. Een serieus werkje hoor! Ze hadden een kaarsje met hulstblaadjes gekozen. Deze moesten allemaal gekleurd en uitgeknipt worden. Vooral dat laatste was verschrikkelijk door de hulstblaadjes. Daarna hebben we de kerscadeautjes ingepakt en de koekjes verdeeld onder de kinderen. Voor ik naar de bureau ging hebben we nog even geoefend voor ons toneeltje. Ik was 1 van de 3 dochters. Ze maakten een pakje zonder inhoud en gaven het aan de papa. Hij was eerst kwaad, maar we vertelden dat er kusjes in zaten. Zo kon hij elke keer als hij zich verdrietig voelde er eentje uithalen. Daarna was hij reuze blij.

Donderdag was de dag van het kerstfeestje. De kinderen waren allemaal prachtig verkleed in engeltjes, herdertjes, Kerstmannen… We zijn door de straten gewandeld terwijl we kerstliedjes zongen. Voorop liepen Maria en Jozef met het kindje Jezus. In een auditorium wat verderop in de straat van onze school hebben we genoten van dans, liedjes en toneeltjes. Gebracht door leerlingen, leerkrachten en ouders. Een mooie gebeurtenis en heel grappig bovendien! Van feesten hebben ze hier wel kaas gegeten zelle! De kinderen hebben daarna een pakje gekregen van de juffen (wel gekocht met de centjes van de ouders)en van Ria. De giften van Jansen farmaceutica zijn goed van pas gekomen. Alle kinderen hebben notablokjes, cursusbladeren, balpennen, post-it’s en een tandenborstel gekregen in een mooie zak. De hele dag heeft een mevrouw van Rotterdam ons vergezeld. Er is een kansje dat we van hen ook een mooi bedragje gaan krijgen om de school te verbeteren.

Vrijdag heb ik geen wekker gezet en heb heerlijk geslapen tot half 10. Ik ben met papa van hier naar daar gereden om fruit, groenten, vlees, cadeautjes voor iedereen… en in de namiddag zijn we een televisie gaan kopen voor mijn broer. Nadat we pizza gaan eten zijn maakten we een ommetje langs de parken van Ibarra. Die zijn momenteel prachtig versierd met duizenden lichtjes!

Zaterdag kreeg ik super goed nieuws! De school in Oostakker waar Els les geeft hebben soepverkoop gehouden. Het heeft maarliefst 677 euro opgebracht!!! Bedankt Els en de hele school voor dit mooie initiatief! Ik kan al niet wachten om de foto’s te laten zien aan de kinderen en leerkrachten. Ik heb verder de hele dag in de winkel van mama geholpen want het was een drukke dag! Toch heb ik ook even tijd gevonden om nieuwe schoentjes te kopen, want mijn rode schoentjes zijn nu toch wel vuilbakwaardig geworden. Madre heeft ze terugbetaald als kerstpakje. Voor ik het wist was het al half 10! We zijn naar tio Jessy gereden om barbecuevlees met frietjes te kopen en hebben alles thuis lekker opgegeten. Om 12 ’s nachts hebben we samen kerstliedjes gezongen in ons salon. Mama heeft Jezus in onze kerststal gelegd. Hij ligt nu vredig te slapen tussen de smurfen, de simpsons, de vrouw van popey…

Zondag ben ik opnieuw de hele dag gaan helpen in de winkel. In de voormiddag was ik alleen met madre. We hebben goed verkocht! ’s Middags zijn we chinees gaan eten en tot 8 u bleven we in de winkel. Mijn zusje is in de namiddag ook gekomen en op momenten dat we geen klanten hadden keken we naar de gelaarsde kat op mijn computer. ’s Avonds zijn we gebarbecuede varkensdarmen gaan kopen. Jeetje dat is taai! Ik vond het toch maar niets en heb mij een lekker boterhammetje met choco gemaakt! Er gaat niets boven pan con chocolate!

Maandag ben ik de hele dag thuis gebleven. Ik heb wat geholpen om de tafel te zetten en de keuken te kuisen. Daarna kregen we bezoek van de centuurverkoper uit Otavalo. Padre wil al een tijdje veranderen van auto en hij werd verliefd op die man z’n auto. Na een testritje rond het meer van Ibarra was het beslist. Sinds vandaag hebben we dus een Nissan Murano van 3 jaar oud. Een hele mooie wagen, maar ik wil niet weten hoeveel hij heeft gekost.

Tot snel trouwe bloglezers!

Een vrolijk kerstfeest gewenst!

Silke.

1/24/2012 08:16:40 pm

will come back quickly

Reply
1/27/2012 10:09:42 am

nice post

Reply
3/22/2012 05:43:22 am

will come back shortly

Reply
4/24/2012 01:38:18 am

good post

Reply
5/9/2012 07:22:09 am

will come back soon

Reply
7/11/2012 01:05:32 pm

THX for info

Reply
9/29/2012 05:00:01 am

Appreciate your data

Reply



Leave a Reply.